„Przerwa z klasą” – innowacja pedagogiczna Aktualności
„Przerwa z klasą” – innowacja pedagogiczna2022-05-22
Inspiracją do opracowania innowacji pt. „Przerwa z Klasą” stały się dla nas obserwacje zachowań dzieci podczas przerw międzylekcyjnych oraz rozmowy z nauczycielami dyżurującymi. Zauważyliśmy, że nasi uczniowie nie potrafią efektywnie wykorzystać czasu przeznaczonego na odpoczynek i regenerację. Ponadto dzieci w młodszym wieku szkolnym wykazują zwiększone zapotrzebowanie na ruch, co w przypadku przerw szkolnych nie zawsze jest możliwe do wykonania, ze względu chociażby na ich bezpieczeństwo.
Innowacja jest realizowana w drugim semestrze, w czwartki podczas długiej przerwy międzylekcyjnej.
Innowacja jest realizowana w drugim semestrze, w czwartki podczas długiej przerwy międzylekcyjnej.
Ma ona na celu wychowanie i kształtowanie postaw i nawyków ucznia takich jak odpowiedzialność za siebie i innych, panowanie nad emocjami, przełamywanie własnej nieśmiałości, poczucie własnej wartości bez konieczności rywalizacji, a także wyzwalanie radości z uczestniczenia
w zajęciach tanecznych, nabywanie podstawowych umiejętności ruchowych wpływających na zdolności motoryczne, które będą niezbędne do progresywnego rozwoju fizycznego, emocjonalnego i intelektualnego w następnym etapie edukacji oraz podnoszenie sprawności poprzez zróżnicowane doświadczenia ruchowe doskonalące zmysły.
Joanna Bilska